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삼성 에스원CRM 에어코리아 네일아트 서비스 방문

작성자 관리자 작성일 2012/09/13 조회 5578

 

 

2012년 3월 에어코리아는 국내기업 최초로 사내 청각장애인 네일(nail) 아티스트를 채용하였다.

이는 청각 장애인 취업의 새로운 영역을 개발함에 큰 이슈가 되었으며, 타 기업의 모범사례로 손꼽힌바 있다.

 

2012년 9월 12일 금일 삼성그룹 계열사 '삼성 에스원CRM' 김경탁 대표이사가 에어코리아를 방문하였다.삼성 에스원CRM은 전체 인원 130여명 중 30% 이상을 장애인으로 채용 한 삼성그룹의 장애인 표준 사업장이다.

 

김경탁 대표이사는 에어코리아 네일아트 센터 방문 전에 에어코리아 이형호 대표이사와의 면담에서 청각장애인 고용 직업의 신규 영역 발굴사례에 큰 관심을 보이며, 장애인 고용 확대시행에 동감하였다.

 

이후 삼성에스원CRM은 사내 네일아트 센터를 방문하여 에어코리아 직원이 받는 네일아트 서비스 사항 기타 등을 꼼꼼히 확인하였고, 이와 같은 서비스를 적극 검토하여 삼성에스원 직원들 대상으로 조속한 시일 내 서비스 제공 할 계획을 밝혔다.

 

 

 

Samsung S1 CRM Visit Air Korea’s Nail Art Center  

 

Air Korea hired a hearing impaired nail artist for the first time in Korean industry.  This has been a big issue among other companies and also has been the best case of developing new areas of employing hearing impaired people.

 

President Kim Kyung-tak of Samsung S1 CRM visited Air Korea on September 12, 2012.  Samsung S1 CRM is an affiliate company of Samsung where disabled workers account for more than 30% of all employees.  

 

At the meeting with President Lee Hyung-ho of Air Korea, President Kim showed great interest in creating and developing new jobs for hearing impaired people and agreed to increase employment of disabled people.  

 

After the meeting, Samsung S1 CRM visited the Air Korea’s nail art center and observed the nail art service thoroughly, and revealed plans to provide same service to its own employees as soon as possible.